Ters Yüz (Inside Out) Animasyon Yorumu




Riley’nin beynini neşe, üzüntü, öfke, korku ve tiksinti duyguları kontrol etmektedir. Fakat Riley’nin hayatı ailesi ile birlikte San Francisco’ya taşınmasıyla değişir. San Francisco’daki yeni yaşamı Riley’i sıkıntılara sürükler. Bu sırada beynini kontrol eden duygularda da tam bir karmaşa baş gösterir ve Riley’nin hayatında her şey farklı bir hal alır. 


Az önce Ters Yüz (Inside Out) izledim ve sıcak sıcak yorumumu yapayım dedim. 
Normalde çok fazla animasyon filmler - çizgifilmler izlemem ama Inside Out filmini uzun zamandır tumblrda görüyordum ve bugün yine bir repliğini görünce dayanamadım oturdum hemen izledim.
Gerçekten beklediğimden daha iyi çıktı film. Aslında çocuk filmi gibi görünse de filmin ve repliklerin altında gerçek hayata dair bir takım şeyler vardı. Hüznün, mutluluğu getirdiğini, ailenin, arkadaşlıkların, hayatımızda yer edinen şeylerin, ne kadar önemli olduğunu vurguladı film. Öyle, ''animasyon filmi işte'' deyip geçmemek lazım. Filmi dikkatli izlediğinizde aslında duyguların bizim için ne kadar önemli olduğunun farkına varıyoruz. 


Yeri geldiğinde hüzünlü yerler, yeri geldiğinde ise neşeli, hatta komik sahneler vardı. Baya baya güldüm. Animasyonların bu kadar keyifli 
olduğunu unutmuşum aslında. En sevdiğim karakter, duygu ise tabi ki Öfke & Üzüntü oldu. Aslında bütün duygular, karakterler komik ve tatlıydı ama ben en çok bu ikiliye güldüm. 

Üzüntü;


Filmin mizah seviyesi, diğer animasyon filmlerine göre daha ileri seviyedeydi bence. Normalde animasyonlarda ciddi anlamda güldüğümü pek hatırlamam. Ama bu film beni gerçekten güldürdü.

Öfke;



Kısacası, ''aman, animasyon işte.'' dememek lazımmış. Bazı animasyonlar da gayet güzel olup, insana unuttuğu şeyleri hatırlatabiliyor muş. O zaman bir kaç replik & gif bırakıp iyi geceler dileyeyim. 

Tiksinti; 





Neşe; 







Endişe; 
























.


1 yorum:

  1. Ay ben animasyon çok severim yaa :D bunu da kardeşlerimle izlemiştik 4 yaşında olan küçük yarım bıraktı pek küçüklere göre değil gibi , bana daha çok hitap etti ^^

    YanıtlaSil