Madam Bovary | Gustave Flaubert Kitap Yorumu


Adı: Madame Bovary
Yazarı: Gustave Flaubert
Sayfa Sayısı: 360
Yayınevi: Can Yayınları
Basım Yılı: 2015



Emma Rouault sıkıcı bir kasaba doktoru olan Charles Bovary ile evlendiğinde, seçkin ve tutkulu bir hayat sürme hayalleri suya düşer. Anne olmak da ona bir yük gelir. Şehvetin peşinden giderek yaşadığı gönül maceraları ise hep hayal kırıklığı ile sonuçlanır. 



Bu kitap realizm akımının tam anlamıyla oturduğu bir kitap olma özelliği taşıyor. Aslında çoğu klasiği yayınlandığı zamanı göz önüne alarak değerlendirmemiz gerek bence.
Depresyona girmiş ve sürekli arayış içerisinde olan bir karakteri okumak hem güzeldi hemde zordu. Kocasının ona olan düşkünlüğünü bildikçe, ona olan güvenini kullanıp kendisini zevke ve aşka meyledip eğlendiren, işin nihayetinde kocasından başka kimsesinin olmadığını, kimseye güvenemeyecekmiş olduğunu acı bir gerçek olarak öğrenmekte ve kendisini yine kendisi cezalandırmaktadır. Emma Bovary, sizi uzaklara daldıran, cesareti ile şaşırtan, huzursuz mutsuzluğu ile sizi üzen bir karakter.  

Kitaba puanım 4,5/5  

4 yorum:

  1. Adını çok duydum ama hiç okumadım. Lise zamanlarımda elime geçmiş yine okumadığım bir kitaptı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu tür klasiklerin okunması gerektiğini düşünüyorum. Bence hemen okumalısın :)

      Sil
  2. Çok ender kitap okuyan biri olarak harika bir kitap, blogunuzu takibe Aldım, bana da beklerim

    http://gezgiccift.blogspot.com.tr/?m=0

    YanıtlaSil
  3. En sevdigim kitaplardan. Birkac kez okudum.

    YanıtlaSil