İngilizce Hazırlık Okumak

İngilizce hazırlık okumak zor mu?
 Sınavlar nasıl oluyor? Kaç kur var? Dersler nasıl?
Merhabalar, nasılsınız? Keyifler yerinde mi? Benim bir süredir değil çünkü gerçekten okul yüzünden çok bunalmaya başladım. Madem dedim bu blog işini sürdürmeyi düşünüyorum bir nevi günlük gibi buraya da canımı sıkan ve ya konuşmak istediğim şeylerden bir kaçını yazayım. İlk olarak da size şuanda okumak zorunda olduğum ingilizce hazırlığı anlatacağım. O zaman başlayalım💜


👉Yeditepe Üniversitesi ingilizce hazırlık öğrencisiyim. Seviye olarak A2 seviyesindeyim ama bir kaç hafta sonra bu kurum bitiyor ve bende inşallah B1'e geçmeyi planlıyorum (tabi kalmazsam). İngilizce okumak zor mu? Evet bence zor yönleri çok fazla. İlk önce ingilizce öğrenecekseniz veya okumak zorunda kaldıysanız, ingilizceyi sevmek zorundasınız. Eğer sevmezseniz kendinize yaptığınız en büyük işkencelerden birisi olur. Mesela bana gelecek olursak, ben ingilizceyi seviyorum çünkü lise 1'e başladığımda çok fazla yabancı dizi izler olmuştum. Dinlediğim tek ders ingilizce dersiydi. Zaten hazırlıkta nasıl yoğun bir şekilde ingilizce görüyorsam aynı şekilde lise yıllarımda da görgüm. Bu sebeple temelim oturmuş oldu ve ingilizce benim için öyle işkenceye dönüşmedi çok şükür.



👉 Hazırlıkta olduğumuz sınavlara gelecek olursak; biz her hafta quiz tarzında sınavlar oluyoruz. Bu sınavlar ise sizin sınıf içi notunuzu, ortalamanızı belirliyor ki eğer sürekli düşük aldıysanız bu sınavlardan ve kurun sonlarına doğru yapılan Monthly ve Exit sınavlarından da düşük aldıysanız büyük ihtimal o kurda kalıyorsunuz ve bir sonra ki kurda tekrar aynı seviyeyi okuyorsunuz. Yani, kısacası her hafta olduğunuz sınavlar diğer sınavlarınızın da notunu belirlediği için öğrenci için önemli hale geliyor. Ayrıca quizlerden aldığınız not ortalamaları kur sonunda ki iki sınavın puanına da ekleniyor. Bu yüzdende önem taşıyor. Çok şükür benim 2 kurda da notlarım yüksekti 😁



👉 O zaman biraz da derslerden bahsedelim. Ben her gün 6 saat ingilizce dersi görüyorum tabi bazı üniversitelerin ki çok farklı oluyor mesela 4 ders gören üniversiteler de var. Bence şanslılar mı veya öyle olması daha mı iyi? Bence değil. 4 saat ne görebilirsin ki? Ben yetersiz buluyorum. Mesela biz ilk 3 ders Reading & Writing yani, Okuma ve Yazma dersi görüyoruz ki o bile 3 ders yeterli olmuyor. Son 3 ders ise Speaking & Listening görüyoruz. Yeri geldiğinde Worksheet (çalışma kağıdı) yeri geldiğinde kitabımız Unlock Student's Book ile ders işliyoruz. Normalde kitapların tanesi 100 lira ama biz sınıfça zekilik yapıp Akmardan tanesini 35'e aldık 😂 Ayrıca diğer üniversitelerden olan arkadaşlarımla konuştuğum zaman onların konu olarak bizim çok gerimizde olduğunu ve yeteri kadar ingilizce öğrenemediklerini gördüm, duydum. Bu da okulumun ingilizcede ne kadar başarılı ve disiplinli olduğunu anlamamı sağladı. Teşekkürler Yeditepe! 💓

 


Ders çalışma konusundan söz edeyim biraz. Doğruyu söylemek gerekirse ilk kur A1'de ya geçemezsem, ya kalırsam korkusu ile çalışmaya başlamıştım. İlk başlarda daha çok kelime ezberlemeye çalışıyordum. Daha sonra ise verilen worksheetleri (çalışma kağıtları) 'nı yapar oldum. Ödevler, sunumlar vesaire filan.. Daha sonrasında baktım yüksek notlar alıyorum ama yaptığım çalışmalar ile değil, kendi temelim ile geçiyorum sınavlardan ve bende çalışmayı bıraktım tamamen kendime, ingilizce temelime güvenerek. Tabi ki A1'i geçtim ama hala çalışmıyorum. Bakmayın, ''çalışmıyorum ama geçiyorum'' demelerime. Benim ingilizce geçmişim olduğu için böyle söylüyorum. Eğer daha önce sıkı bir ingilizce eğitimi görmemiş biriyseniz geçmek o kadar da kolay olmayabilir.



👉 İngilizceye nasıl çalışabilirim? diyenlerdenseniz size bir kaç önerim olacak. İlk önce olabildiğince kelime ezberleyin. Kelimelerin sadece türkçe anlamına bakarak değil ama ingilizce olarak da açıklamalarına bakın. Hatta bir kelime defteri tutun. Kelimelerin anlamlarını yazdıktan sonra öğrendiğiniz o kelimeler ile ingilizce olarak birer tane basit cümle kurun. Cümleler ve kelimeler ile işiniz bittiğinde ise, Gramer'e bakın. Çok kolay bir şey değil evet ama gramer olmadan ingilizce olmaz. İngilizce öğrenmek istiyorsanız gramer'in zorlukları ile baş etmek zorundasınız. Üzgünüm.



Gramer ile de haşır neşir olduktan sonra sürekli speaking (konuşma) antremanları yapın ve bol bol cümle kurun. Boş zamanlarınızda kulak aşinalığı için ingilizce müzik & dizi izleyin. Yazının sonuna izlemeniz için bir kaç yabancı dizi önerisi bırakırım. 
Baktınız oluyor, yavaş yavaş anlıyorsunuz ve öğreniyorsunuz işte o zaman da ingilizce kitaplar okumaya başlayın ama öyle gidip roman filan değil orada ki dili ilk başlarda anlayamayabilirsiniz. İngilizce öğrenim için 20-30 sayfalık hikaye tarzında basit kitaplar var. 
http://ingilizcebankasi.com/ingilizce-a1-ve-a2-seviyesi-hikayeler/ bu siteden seviyenize göre hikayeler bulabilir, pratik yapabilirsiniz. Ayrıca sitede çok güzel alıştırmalar var. Bir göz atmanızı isterim. 



Diğer yapmanız gerekenler arasında ise genel olarak bir konu hakkında uzun bir yazı yazmanız. Bu size writinglerde kolaylık sağlayacaktır. Mesela bir spor hakkında veya evcil bir hayvan hakkında kısa bir paragraf yazmanızı öneririm. Örneklere yine aynı şekilde bu siteden bakabilirsiniz. http://ingilizcebankasi.com

Şimdilik bu kadarlıkla bitirelim. İngilizce aslında uzun uzun konuşulacak ve önerilecek bir konu ama daha fazla uzatmak istemiyorum. Eğer buraya kadar okuduysanız da helal olsun diyorum. Kendinize çok iyi bakın. Bir sonra ki yazımda görüşmek üzere. Öptüm...

Bu arada yazının içinde dizi önerilerini yazacağımdan bahsetmiştim. Size son olarak izlediğim ve sevdiğim bir kaç diziyi söylemek istiyorum. Zaten yakında onlar hakkında da kapsamlı bir yaz yazacağım. 
İlk önce Scream Queens'i önermek istiyorum. Hem komik hem de korku diyebileceğimiz bir dizi. Bakmanızı tavsiye ederim. 
İkinci olarak Family Guy'ı önerebilirim. Eğlenceli bir dizi, sıkılmadan izleyebilirsiniz. 
Ve son olarakta Pretty Little Liars'ı önerebilirim. Gerilim tarzında güzel ve izlenebilecek bir dizi. 
Şimdiden iyi seyirler. Hoşça kalın! 

Sevgiler...





0 yorum:

Yorum Gönder